Etkin Piyasalar Sorusu

Bir okuyucu sorusu daha, finanstan az bucuk anlayan herkesin cevap verebilecegi sorular:

-hisse senedi fiyatları ocak ayında daha inişli çıkışlı olmaktadır (hisse senedi nedir?)
-bir hafta fiyatı düşen hisse senedinin fiyatı ertesi hafta artmaktadır
-1995 yılında yarıya yakınportföy yöneticisi piyasanın ortalama getirisinden daha fazla getiri elde etmişlerdir
soru şu: bu örnek olayların ayrı ayrı ETKIN PIYASALAR TEORISIYLE çelişip çelişmediğini ve eğer çelişirse hangi tip etninlikle çeliştiğini yazın.burda hangi tip derken güçlü yarı güçlü zayıf etinliği kast etmiş sanırım.eğer soruyu cevaplarsanız çok memnun olurum.bu ve benzeri sorularn mantığı nedir.şimdiden teşekkür ederim

Ben en cok ucuncu soruyu begendim. Portfoy yoneticilerinin yariya yakini piyasanin ortalama getirisinden daha fazla getiri elde etmisler. Bravo vallahi, ben daha kotu performans gostermelerini beklerdim. Bir de getirileri yapilan kesintilerden/komisyonlardan sonra hesaplasalar tam super olacak. Acacagim Turkiye'ye soyle Vanguard tipi bir fon sirketi gorecekler gunlerini ama Turkiye'de bizim kafamizda yatirimci yok, herkes endeksin cok uzerinde getiriyi cok kisa zamanda elde edebilecegini dusunuyor. Zaten suruculerin %90'i da ortalamanin uzerinde araba surme yetenegine (ya da zeka seviyesine, ya da kulture, akliniza ne gelirse) sahip olduklarini dusunuyor!!!

Not: Bu arada Ekonomi Turk bugun iki yasina basti, gecen sene hatirlamadiniz, bu sene de hatirlamadiniz, cok kirildim :-(

5 Yorum Var.:

Investor dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Investor dedi ki...

Sevgili ekonomix hocam az çok Değer yatırımı hakkında bilgi sahibi olduğunuzu düşünüyorum.Yalnız blogunuzda yatırım dehası Warren Buffet'ın yatırım stratejilerini ele aldığınız bir yazı yok.Bu konuda piyasa değeri ve şirket değerlerinin karşılaştırıldığı Buffett'ın yatırım anlayışını içeren bir yazı yazmanızı rica ediyorum

serhat dedi ki...

yeni yas- yeni yil kutlu olsun tum econturk ahalisine

T'Pol dedi ki...

Sevgili Ekonomix,
Blogunuzun gecmis yeni yasi kutlu olsun. Bu vesileyle sizin ve tum okuyucularinizin da yeni yili kutlu olsun. Herkese saglikli, bol kazancli bir yil diliyorum.
T'Pol

Kadir dedi ki...

merhaba, sizlerden ögrenebilecegimi soyledikleri icin sizlere sruyorum. Ben nasdaq'tan Goog senetlerinden almak istiyorum.istanbul'dan bu seneti nasıl alabilirim ?

Tesekkürler.