Akbank Dedikodusu

Akbank gecen hafta 5.55 YTL'yi gordu. Umarim bu seviyelerden elinizdeki kagitlari satmamissinizdir. Bir hafta icerisinde 7.40 YTL'ye yukseldi. Piyasalarin kisa vadede rasyonel hareket etmeyebilecegini belirtmistik, maalesef borsa yatirimcilarinin bir kismi kisa vadeli hareketlerde kundeye gelip ellerindeki iyi kalitedeki kagitlari kaptirabiliyorlar. Ben gectigimiz iki ay icerisinde AKBNK dustukce aldim ve 100 adet olan AKBNK hisse sayimi 300 adete cikardim (bolundukten sonra 366 tane oldu). Portfoyumdeki en fazla agirligi olan kagit da AKBNK. Adamlar senenin basindan beri bankanin %25'ini bir yabanci ortaga satmak icin calisiyorlar, AKBNK gibi bir bankanin piyasa degerinin $10 milyar olmasi bana inanilmaz geliyor.

What is Insider Trading Anomaly
Recent Academic Studies on Insider Trading
Insider Trading in Netherlands
Insider Trading Returns
Definition of Insider Trading
Is Insider Trading Legal?
How Insiders Use Private Information and Don’t Get Caught?
SEC Regulation on Insider Trading: Section 10b

Kulagima dedikodu falan gelmedi ama hissenin bir haftada %30'dan fazla yukselmesinin arkasinda muhtemelen bir yabanci bankanin AKBNK icin piyasa fiyatinin cok uzerinde bir miktari odemeyi kabul etmesi gibi bir dedikodunun yattigini dusunuyorum. Yapilacak anlasma hakkinda bilgisi olanlar bunu bir taraflara sizdirmistir, simdi de biz illegal "insider trading" (bkz. definition of insider trading) vakasiyla karsi karsiyayizdir muhtemelen.

Neyse ak koyun kara koyun yakinda belli olur.

0 Yorum Var.: