Eğlencelik

İsmet Berkan yeni yılın ilk gününe eğlencelik bir yazı yazmış. Yazıyı okurken ben gerçekten eğlendim.


Madem sabah sabah rakamlarla böyle haşır-neşir oldunuz, gelin yılın bu ilk günü biraz rakamlarla oynayalım
Aklınızdan herhangi bir doğal sayı tutun.
Tuttum. 18.
Eğer aklınızdan tuttuğunuz sayı çift ise ikiye bölün.
18'i ikiye böldüm 9.
Çıkan rakamı yeniden ikiye bölün ve böyle devam edin.
9'u ikiye böldüm 4,5. 4,5'i ikiye böldüm 2,25. 2,25'i ikiye böldüm... Allah Allah. Böyle devam edeceğimizden emin misiniz sayın Berkan? Bayağı küsüratlı çıkıyor bu.

Galiba sonuç çift çıktıkça ikiye bölecektik, tek çıkınca ikiye bölmeyecektik de İsmet Berkan matematik bilgisini sergilerken bu ufak(!) ayrıntıyı atlamış. Devam edelim biz.

Yok eğer aklınızdan tuttuğunuz sayı tek ise, o sayıyı 3’le çarpın ve 1 ekleyin. Çıkan sayı çiftse ilk kuralı uygulayın,tek ise aynı kuralı yeniden uygulayın.


İlahi sayın Berkan. Bir tek sayıyı 3'le çarpıp 1 ekledikten sonra çıkan sayının tek olması mümkün mü ki? Sabahıma gerçekten eğlence kattınız. Allah razı olsun.
Yeni yılınızın ikinci gününün matematik eğlencesi de benden size hediye olsun. Adını da "Berkanlık" koydum.

Bir tek doğal sayı seçin. Önce 3'le çarpın. Sonra 1 ekleyin. Sonuç çift bir sayı çıktı değil mi? Nasıl numara ama?



What is Insider Trading Anomaly
Recent Academic Studies on Insider Trading
How to Profit Legally From Illegal Insider Trading

0 Yorum Var.: