Master Doktora Yapanlar Asgari Ucretle Is Ariyor mu?

Ali Tezel "master doktora yapanlar asgari ucretle is ariyor" seklinde bir iddiada bulunmus. Teknik olarak dogru bir iddia. Master ve doktora yapmis ve asgari ucretle is arayan adam bulmak mumkun. Ama bu adamlarin gercekten yetenekli insanlar oldugunu soylemek pek de mumkun degil.

Bakiniz Ekonomi Turk'te 3 aydir cok iyi ingilizce bilen master ve doktora yapmis olmasina gerek olmayan kisiler ariyorum. Bu kisilerden beklentim cok temiz ve sade bir dil ile ingilizce yazi yazabilmekti. Turkiye'de yuzlerce Anadolu Lisesi ve yabanci dille egitim veren okul var ama bu okullardan mezun olanlar bu isi tam layikiyla yapabilecek seviyede ingilizce bilmiyorlar. Universitede eksiklerini gidermeye calisiyorlar ama cogu durumda bu da yeterli olmuyor. Ondan sonra ortalikta "ingilizce biliyorum ama is bulamiyorum" diye dolasiyorlar. Ingilizce biliyorsunuz ama yeterli seviyede ingilizce bilmiyorsunuz maalesef. Okula gitmissiniz ama bos gitmissiniz, bos gelmissiniz.

Turkiye'de egitim "bedava" oldugu icin insanlar degerini pek bilmiyorlar. Israf ediyorlar. Okumak her insanin hakki degildir, azimli insanin, parayi bastirip odeme yapan insanin hakkidir. Turkiye'nin egitime daha fazla kaynak harcamasi degil, harcanan kaynaklari simdikinin 10 kati daha verimli kullanmasi gerekir.

1 Yorum Var.:

tekeli71 dedi ki...

okullarda eğitim verenlerin ingilizceleri düzgün değil ki alanların düzgün olsun.