Sizce Yenilginin Sorumlusu Kim?

Hurriyet Fenerbahce'nin UEFA kupasindan elenmesinin akabinde suclu avina cikmis ve "Sizce Yenilginin Sorumlusu Kim?" basligini atarak bir anket duzenlemis. Millette gaza gelip ankete cevap veriyor. Biz de cevaplayacagiz.

Ortada bir yenilgi yok, mac berabere bitmis oncelikle. Hollanda liginin en iyi takimlarindan bir tanesine sadece gol farki ile elenilmesi bir basarisizlik degil bir basaridir. UEFA kupasinda grup asamasini gecip bu turda mucadele etmek basli basina bir basaridir, ustune ustluk her iki mactan da beraberlikle ayrilmak daha buyuk bir basaridir. Elenmek sanssizligin sonucu degil, sansli olunmamasinin sonucudur.

Liderlik Nedir?   Küresel ısınma Nedir  Komünist Nedir  Komünizm nedir?  Kapitalizm Kapitalist nedir

Bakin 14 Eylul tarihinde yazdigim yazida ne demisim: "Kendi gozlerimle maclari izlemesem gazetelerin doldurusuna gelip Turkiye'de futbolun yuksek bir seviyede oynandigini dusunmeye baslayacagim. Yok Galatasaray kolay kura cekmis de, yok Fenerbahce UEFA'da finali hedefliyormus da. Adamlar ekonomiden anlamadiklari gibi futboldan da anlamiyorlar. Nedense basin ekonominin gidisi hakkinda karamsar, futbolun gidisi konusunda ise iyimser. Biz ise gordugumuzu soyluyoruz ve durum basinin yazdiginin tam tersi gibi gorunuyor."

Internetin en cok bu tarafini seviyorum, insanlarin dansoz gibi kivirmasina olanak tanimiyor. Lig baslarken gazeteler futbolseverlere gaz veriyordu, simdi sonuclar ortada. Fenerbahce UEFA kupasini alamadigi icin "suclu" ariyorlar; ben de 100 metreyi 5 saniyenin altinda kosamiyorum, suclu acaba Zico mu, futbolcular mi, yonetim mi, yoksa hakem mi?

Avrupa kupalari hakkindaki goruslerimizi 15 Ekim tarihinde su sekilde ozetliyoruz: "Galatasaray grubundan 3. olup UEFA kupasina katilabilirse buyuk basaridir. Fenerbahce ve Besiktas da gruplarinda 3. olup UEFA kupasinda bir ust tura cikarlarsa basaridir. Eger takimlarimiz basarili olup da bir ust tura cikarsa rakip kim olursa olsun eleneceklerdir." Fenerbahce bir ust tura cikmayi basardigi icin basarilidir, ve su an icin Turkiye'nin en iyi takimidir. Ayni yazida Fenerbahce'nin kotunun iyisi oldugu icin ligi de sampiyon tamamlayacagi tahmininde bulunmusuz, simdi puan farki 7 oldugu icin bir kisminiz cikip ne var bu tahminde ben de aynisini tahmin ediyorum demeyin bana, biz bu tahmini ligin basinda "Ak koyun kara koyun" belli degilken yaptik.

Egri oturalim, dogru konusalim. Biz oyle futboldan cok anlamayiz, kucukken mahalle arasinda ikiye iki veya uce uc mac yaptigimiz olmustur, biraz buyudugumuzde ise calim atmayi beceremedigimiz icin kalecilikten fazlasini yapmamisizdir. Undergrad'dan mezun olduktan sonra calisirken ise ilk defa santrafor olarak oynama sansini elde etmisiz, onun da nedeni iscilerin amiri olmamiz. Doktora yaparken ise belesci santrafor olarak rakip kaleciden bile rakip kaleye daha yakin bir pozisyonda futbol yasantima devam ettim, hep kendimden genclerle oynadigimdan cocuklar kibarca "Abi biraz orta sahaya falan gel bari, cok ilerdesin" seklinde uyarida bulunuyorlardi da benim ne sakatlanmaya niyetim vardi, ne de kosmaya dermanim.

Niye anlatiyorum bunlari. Cunku sonuclar ortada ve Turkiye'deki futbol yazarlari icerisinde en iyi tahmini ben yapiyorum. Hem de bunu sadece 5-6 tane mac izleyerek yapiyorum, gunlerimi saatlerimi futbolla gecirmiyorum. Isin sirri olaylara tarafsiz bakabilmekte, ayrica futbol oyle karmasik bir oyun da degil. Demek ki Turkiye'de tarafsiz futbol yazari pek yok, herkes yorumlarini futbol politikasi yapmak icin kullaniyor. Politika yapmak, cikar saglamak icin yorum yazmaya basladiginiz zaman ise dogrulardan uzaklasirsiniz.

Ayni sey ekonomi yazarlari icin de gecerli. Burada defalarca ekonomi doktorasi yapmis kisilerin, kendilerine politik cikar saglamak cabasindan olsa gerek, dogru yoldan saptiklarini, sacma sapan yorumlar yaptiklarini ortaya cikardik. Bundan sonra da buna devam edecegiz.

Futbol ile ilgili yeni tahminlere gelince. Cok sey beklemeyin, cunku Ekim ayindan beri futbol izlemiyorum artik, bu sezon sonuna kadar da izlemeyi dusunmuyorum. Parama ve zamanima yazik, bir avuc amatoru izlemek icin ayda $15 odeyemem. Gelecek sezon ise en azindan sezon basinda tekrar futbol izlemeye baslayacagimi simdiden haber vereyim. Yani yeni tahmin duymaniz icin 6 ay daha beklemeniz gerekecek. Gazetelerden okudugum futbol haber ve yorumlarini baz alarak ise tahmin yapma yolunu secmeyecegim cunku yanlis verileri kullanarak dogru tahminler yapilamaz.

Uzun bir yazi oldu. Toparlayalim, yazinin anafikri su: 300 kisi blogumuzu takip ediyor, hala bir kisi cikip da bizim su Google problemimizi cozmek icin yardim etmedi, teessuf ediyorum. Bu probleme bir cozum bulamazsam blogu baska bir adrese tasimak zorunda kalacagim, bu da gereksiz islere daha fazla zaman, ekonomi yorumlarina ise daha az (veya hic) zaman harcayacagim anlamina gelir. Simdiden haber vereyim dedim.

4 Yorum Var.:

Adsız dedi ki...

Merhaba,
Yani bir bu eksikti, futbolada parmak soktuk sonunda. Ama benim düşüncemde; eğer tur atlamamak yenilmek,elenmek demekse (ki öyledir) FENERBAHÇE ELENMİŞTİR yani YENİLMİŞTİR.

*Her zaman dediğim gibi Referans Noktası, Bakış Açısı......

Ergun / ADANA

Adsız dedi ki...

Google sorunu neydi, hatirlatirimisiniz?

Ayrica Galatasarayin grubundan cikan iki takim, PSV ve Liverpool ilk tur maclarinda ne kadar iyi takimlar olduklarini gostermislerdir. O yuzden goreceli olarak Galatasaray'in durumu o kadar da kotu degil...

Blog Sahibi dedi ki...

Google arama sonuclarinda bir kac sayfamiz disinda bizi gostermiyor artik, bir ay once gunde 300 hit alirken bugun 10-15 tane geliyor sadece.

Ergun Bey, biz futbola uzun zamandir parmak sokuyoruz, ancak futbol kose yazarlari gibi oyle hergun hergun yazabilecek kadar "cevherimiz" yok.

PSV ve Liverpool'un iyi takim olmalarina gelince. Bordeaux da iyi takimdi, ama maalesef Sampiyonlar Liginin en sansli kurasini biz cekmistik. Galatasaray'in durumu o kadar kotu degil tabii ki, mac basina 1 gol yemelerine ragmen ligde 2. siradalar.

Adsız dedi ki...

google sorununu gidermek icin sitenin profili kismina 10-20 kere ekonomiturk turkekonomi vb. ifadelerini yazmayi (tekrar da olabilir) deneyebilirsiniz.